Wat een weekend!

11 mei 2014 - Sliema, Malta

Hallo lezers,

Vorige week zondag zijn we naar Popeye Village geweest. Hier is ooit een film van popeye opgenomen. We waren er wel redelijk laat dus zijn uiteindelijk niet naar binnen geweest. Dus een terrasje pakken was een goede vervanger.

De hele week hebben we net als normaal stage gelopen. Dit bevalt nog steeds zeer goed. Afgelopen donderdag zijn we over geplaatst naar een andere vestiging. Eerst zouden we 40 minuten in de bus moeten zitten. Nu is het maar liefst 6 minuten lopen. ideaal dus! We zitten er nog wel met meerdere stagiaires uit verschillende landen. Dit is dus wel gezellig.

Afgelopen vrijdag hebben we het weekend goed ingeleid met een avondje op stap. En voor het eerst sinds ik hier ben, ben ik met de benenwagen naar huis gelopen. Ik kan je vertellen dat dit best een goede keuze is naar een avondje stappen!

De zaterdag hebben we s'avonds met 10 man gebbqt. We waren rond een uur of half 7 begonnen en rond een uur of 12 zaten we nog steeds buiten. In de avond is het hier nog steeds goed mogelijk om buiten te zitten. Ik heb namelijk gehoord dat het in Nederland nogal slecht weer is. Hier hebben we nog maar één keer regen gehad.

De zondag was echt geweldig! Eerst was het de bedoeling dat we naar Gozo zouden gaan. Dit is het noordelijke eiland van Malta, en alleen bereikbaar met de boot. Maar natuurlijk zijn de winkels dan niet open en hebben we besloten om iets anders te doen. We kwamen op het idee om naar The blue lagoon te gaan. Dit is een strand in het noorden van Malta. Eerst was de bedoeling dat we met de plaatselijke bus zouden gaan. Maar aangezien dit maximaal een uur duurt hebben we besloten wat anders te doen. Hier in de plaats waar wij verblijven staan een hoop kraampjes die allerlei boten verhuren. Bij een kraampje was het dus ook mogelijk om naar de blue lagoon te gaan. We werden met een busje gedropt bij een speedboot. Dit was echt geweldig. Een speedboot met 2 chaufferen die ons naar de blue lagoon brengen. Best ideaal! ;). Een 600 pk speedboot is best mooi speelgoed. Met volle vaart vaarde we naar de Bleu Lagoon! Wat ging dit hard, het was echt genieten! Verder ging deze speedboot ook langs een aantal rotsen waar we in konden. Hier komen nog een aantal foto's van online! Eenmaal uit de grotten gekomen kwamen we midden in de zee een hond tegen. Nergens was een boot te bekennen. De bestuurder van de boot reed er naartoe. Waardoor Niek hem uit het water kon halen. Wat een held ;) Daarna konden we volle bak door naar de bleu lagoon.

We konden 2 uurtjes zwemmen en zonnen en daarna konden we weer terug met de speedboot naar onze woonplaats. Dit was ongeveer 40 minuten. Best tof als die speedboot de 140/150km aantikt! Echt geweldig!

Dit was dus echt wel de tofste dag tot nu toe! morgen zit ik er al weer een maand. Maar het lijkt net een jaar! Alles bevalt nog goed! Helemaal top.

Groetjes,

Roel

1. Pleun:
    11 mei 2014
    Klinkt weer goed broertje! Ik ga zondag uit een vliegtuig springen:P
  2. Zam Z:
    Roelleke, groetjes daar
  3. Mama:
    Ha Roel,

Kliinkt goed hoor! Het lijkt mij ook leuk om met zo'n boot naar die plaats te gaan. Fijn dat het weer bij jullie heel wat beter als hier is, het regent hier al dagen. Blijf leuke dingen doen!

groetjes mama XXX
  4. Carola:
    11 mei 2014
    Ha Roel. Goh dat je daar al weer een maand zit. Leukeverhalen. Speedboot ik kan niet zeggen dat ik daar al ooit in heb gezeten. Werk nog maar hard en geniet van alle leuke dingen die je mee maakt.

Veel liefs. Carola xxx
  5. Held:
    12 mei 2014
    Natuurlijk kon ik dit hondje niet aan zijn lot over laten! Ik ben blij dat het weer bij zijn baasje is!

groetjes de Held
  6. Leida:
    12 mei 2014
    Al veel gedaan in die maand,en wat stoer met die boot, leuk verslag roel, goed bezig, groetjes erop
  7. Gerry:
    Hoi Roel,
    Leuk dat je weer geschreven hebt en jammer dat ik nu niet weet wat er op Gozo te beleven is. En ik wil je ook vragen wat het nu betekent dat je overgeplaatst bent, wat moet je nu doen?
    Zoals je ziet heb je veel volgers en ik kijk uit naar je volgende verhaal, veel plezier, groet, Gerry