Nog maar 12 daagjes!!!

26 juni 2014 - Sliema, Malta

Hallo lezers en alles wat er op lijkt!

Hier weer een kort verhaaltje vanuit het zonnige Malta! Alles gaat nog steeds helemaal goed hier. Het bevalt me hier prima samen met de andere 8 van de groep! Natuurlijk hebben we de afgelopen weken hier weer een aantal leuke dingen gedaan.

Het begon allemaal op vrijdag de 13e, wat een super dag was dat. 5-1 winnen van Spanje! We hebben het gekeken bij ons standaard tentje, de manager kent ons goed en had voor ons een groot aantal tafels vrij gehouden. we zaten recht voor de TV en er was plek voor een man of 25 van ons.

Achter ons zat een groep van 10 Spanjaarden, dit hebben ze geweten ook! Hoe meer goals Nederland scoorde hoe stiller ze werden, Heerlijk! verder bij elke goal werden ze uitgezwaaid door de grote groep Nederlanders. Verder vloog bij elke goal wel een liter bier de lucht in. Maarja 1-5 winnen van Spanje maak je ook niet zo gauw mee!  Nadat de wedstrijd was afgelopen zijn we nog naar Paceville geweest.

De zondag nadat Nederland Spanje had geslacht zijn we naar een standje geweest. St Peters pool, Dit is een stenen strand waarvan je van rotsen kunt springen. Deze rotsen zijn ongeveer 5 hoog. Samen met Jannes, Michiel, Joep, Piet, Aniek, en Lieke hebben we er een mooie dag van gemaakt, en voor het eerst sinds lange tijd ben ik verbrand. Dit was wel een forse tegenvaller ;). sochtends hadden we onze standaard taxi gebeld en we kwamen om 12 u bij het strandje. We werden om half 7 gehaald. Een paar minuten voordat we thuis kwamen, kwam de taxi chauffeur op een goed idee. Samen met ons een lekker goude heer te drinken bij zijn standaard pubje. De eerste betaalde hij dus we konden niet anders om er langer te blijven zitten en de volgende op onze rekening te zetten.

Natuurlijk hebben we het Nederlands elftal ook zien voetballen tegen Australië, Wat een slechte wedstrijd was dat zeg. Maar gelukkig wonnen we wel en gaan we door naar de volgende ronde, en de laatste goal werd gemaakt door een PSVer!

Verder is Jelle over komen vliegen vanaf Engeland waar hij nu stage loopt. Hij kwam hier even het weekend meebeleven in Malta! en dat heeft hij geweten. Samen met een aantal mensen zijn we hem afgelopen donderdag op wezen halen op het vliegveld. Eenmaal aangekomen bij het appartement hebben we zijn spullen gedropt en zijn we meteen aan de alcoholische versnaperingen gegaan, en je raad het al, savonds toch maar een drankje doen op paceville ;) en natuurlijk is het bij een drankje gebleven ;) haha

De vrijdag zijn Jelle Jannes Michiel en ik naar Mdina geweest, dit is de oude hoofdstad en is helemaal omringt met muren. Het is een mooi stadje met een uitzicht over een heel groot deel van het zonovergoten Malta. Na daar een drankje te hebben gedaan zijn we naar de ''nieuwe'' hoofdstad geweest. Daar hebben we ook even rondgehuppeld en ook naar een uitzichtpunt geweest. Ja mama we zijn hier niet alleen maar aan de drank!!!!!

De vrijdag avond hebben we net als normaal ingeleid met een tradionele vrijdagmiddagborrel. Erna zijn we ons klaar wezen maken voor een avondje flink dansen en sjansen in het altijd gezellige footloose!

Zaterdag middag hadden we ons hele lijf weer in de strijd gegooid om een lekker potje te dobberen even verderop. Daar ligt een heerlijk zwembad inclusief een beachvolleybalveld waar we ons af en toe van onze sportiefste kant laten zien.

Savonds was er een bootparty! Wat een feest was dat!!!  Deze avond was zeer goed bevallen. Na een uurtje varen gooide het schip zijn ankers uit en kon er gezwommen worden. en je raad het al, wij hadden geen zwemkleding. Wat dan?!?! Heel makkelijk kleren uit en in onderbroek de zee in! Na een kwartiertje gedobberd te hebben zijn we weer aan boort geklommen om weer een lekkere versnapering te nuttigen. Eenmaal terug van de boot hebben Michiel, Jelle, Aniek en ik nog een poging te doen om het tofste spel van de wereld : Halli Galli te doen. Bij mij was dit geen succes. Maar samen met michiel teerde we wel op een flesje wijn ;D

Zondag hebben we eerst onze nachtrust ingehaald. Smiddags zijn we naar ons standaard tentje geweest om te ontbijten en lekker een frisdrankje te pakken. We hebben er erna ook avond gegeten en rond een uur of zes was het weekendje weg van Jelle al voorbij. Ik kan wel zeggen dat dit snel is gegaan!

Deze laatste stage week hebben we lekker rustig aan gedaan. Behalve afgelopen woensdag! Hier in Malta was een gratis festival met een aantal grote namen zoals Enrique Iglesias en met klapper op de vuurpijl de nummer 1 DJ van de wereld : DJ Hardwell. Het is niet echt mijn muziek maar ik heb me echt mega goed vermaakt. Het was een mooi feest en het koste me bijna niks!

Wat me nu nog te doen staat is me stageverslag afronden en morgen me laatste stage dag te maken. Dan hebben we nog 10 dagen vakantie en dan gaan we weer op naar huis! Ik weet niet of ik me de laatste 10 dagen ga vervelen maar ik verwacht het eerlijk gezien niet. Er is hier namelijk nog genoeg te doen!

Dikke lebbers,

Roel

1. Mama:
    27 juni 2014
    mooi verhaal Roel , nog veel plezier de laatste 10 dagen.

groetjes papa.
  2. Gerry:
    29 juni 2014
    Hoi Roel,
    Ik heb jou zojuist een mailtje gestuurd voor nog een stage, maar als ik nu dit lees weet ik niet of je wel terug zult komen..., zo te zien heb je nog geen heimwee! Geniet nog even goed, het is zo al weer voorbij. Succes met de laatste loodjes, groet,
    Gerry
  3. Pleun:
    30 juni 2014
    Gaaf roel, je vermaakt je wel! Met je alcoholische versnaperingen en al die vriendjes en vriendinnetjes! Fijn dat het goed gaat! Tot volgende week!
  4. Mama:
    1 juli 2014
    Ha die Roelie!!!
    Volgende week op dit moment ben je alweer thuis, wat is de tijd toch gevlogen. Wat zul je weer moeten wennen aan "onze regeltjes" ( haha). Feest ze nog maar lekker deze week, volgenden week wordt het weer hard werken. Nog veel plezier met z'n allen en tot dinsdag!!!

Liefs mama XXX
  5. Patrick Kluivert:
    2 juli 2014
    Roel, mooie ervaring! Hopelijk gaat het bij ons net zo leuk worden in Brasil als bij jou op Malta!