De tijd vliegt, alweer op de helft!

22 mei 2014 - Sliema, Malta

Hallo lezers,

Het is al weer even geleden dat ik er wat op heb gezet, alles bevalt hier nog steeds prima. De stage is nog steeds hetzelfde dus niet veel veranderd. Maar natuurlijk hebben we ook weer een aantal leuke dingen gedaan.

Hier in Malta was het EK onder 17, We zijn als trouwe Nederlanders gaan kijken naar het Nederlands elftal, het begon in de groepsfase. Nederland had zich al geplaatst voor de halve finale dus de wedstrijd was niet mega spannend. Nederland speelde tegen Engeland en won met 2-0, een kaartje in de groepsfase koste maarliefst 2 euro. In de halve finale was Schotland de tegenstander. Het was een makkelijke wedstrijd en werd wederom gewonnen met 5-0. Deze wedstrijd begon om kwart voor negen. Rond half elf waren we weer bij de bushalte, en je raad het al. Er kwam geen bus. Heel toevallig stond er ook een andere man die ook uit Nederland kwam. Uit Deurne zelfs. Er was geen andere optie dan de benenwagen te pakken en naar een andere bushalte te lopen. Gelukkig kwamen we al snel een andere bus tegen die ons naar de hoofdstad Valletta kon brengen. Vanaf daar moesten we wel een taxi pakken aangezien er hier naar 11 geen bus rijd... :(

De finale was afgelopen woensdag, deze wedstrijd was wederom tegen Engeland. We waren al 20 te laat en konden de eerste helft lekker blijven staan. het zat namelijk redelijk vol. de 2e helft zijn we naar de andere kant van het veld gelopen. Het leek daar net een kindercrash. Maar de wedstrijd zelf viel redelijk tegen. Engeland was beter en heeft verdient gewonnen. Wel met penalty's. Zo kregen we wel waar voor onze zwaar verdiende pegels. (€5.-).

De Engelse les bevalt nog steeds heel goed. Het zijn ook een soort van kletsuurtjes, zelf denk ik dat je hier bijna het meeste van leert. Onze 'juf' vind dat wij een leuke groep hebben en is van plan om met ons een keer op stap te gaan. Dit gaat zeker gebeuren we moeten alleen nog even een datumpje prikken.

Maar de absolute klapper van de week was de Bootparty! Dit was echt mega gaaf!!! Margo is een van de studenten die stage loopt bij een bootorganisatie. Een keer in de 2 weken is er dan een bootparty. Het is heel simpel, je betaald van de voren 30 euro en kan eten en drinken wat je wil. Sterke drank, bier, en zelfs ranja. Het kan allemaal. Het feestje begon al om 7 uur en duurde tot 12. Rond een uur of 10 had iedereen al aardig wat op en praatte iedereen ook wat makkelijker met de Fransen en Engelse. Na de bootparty zijn we nog op stap gegaan. Toen we thuis kwamen van het uitgaan had er opeens iemand het belachelijke idee om te gaan zwemmen. Iedereen vond het een grandioos goed idee en dit ging dus gebeuren. Jaja, rond een uur of half 4 gingen we zwemmen. Het is 200 meter lopen. Eenmaal aangekomen bij het zwembadje was het al snel duidelijk dat dit geen lange zwempartij zal worden. Na een kwartier in het babybadje te hebben gezeten vonden we het wel tijd om terugwaards te gaan.

2 minuutjes later waren we thuis en had weer iemand een goed idee. Met zijn alle (5man) gaan douche in onze zelfverzonnen zwemkleding. Nadat we 10 minuten onder de ene douch hadden gestaan werd het water koud, en je raad het al. Met zijn alle naar boven om alle overige shampoo netjes in het doucheputje te laten verdwijnen.

Dit was me een avondje wel zeg!!!

De groeten vanuit het zonnige Malta!

Roel

1. Pleun:
    23 mei 2014
    Jaja het bier smaakt daar goed zo te lezen:)

X je aller aller liefste zus!