Een en al gezelligheid!

5 juni 2014 - Sliema, Malta

Hallo lezers, kijkerds en alles wat er op lijkt!

Het is al weer even geleden dat ik iets van me heb laten horen. Hier bevalt alles nog steeds helemaal prima. Het was me wel weer een weekje wel. Natuurlijk hebben we stage gelopen en dat gaat allemaal nog allemaal prima, af en toe verveel ik me wel maar dat is bij elke stage wel is.

De Engelse lessen verlopen ook nog allemaal helemaal goed. Jammer is wel dat we een nieuwe lerares krijgen. Nu hebben we een hele aardige vrouw die ook wel houd van een grapje. Afgelopen woensdag hadden we de laatste les van haar en zijn we onder de Engelse les gaan Lazergamen. Ongeveer een 10 minuten rennen en schieten. De teams waren de jongens tegen de meiden. Ik zat dus in het team met Niek en Jannes. En ik kan je vertellen, we hebben Aniek, Lieke en de lerares gruwelijk afgemaakt! ;) Nadat we hadden gelazergamed hebben we in het uitgaansgebied nog een drankje gedaan en zijn we thuis af gezet. Dit was wel een hele leuke afsluiting van haar lessen.

Verder zijn er van de andere studenten hier een aantal mensen langs geweest. Allemaal wel hele gezellige mensen die zich hier ook goed vermaakt hebben. Wel jammer dat er van mij niemand komt, maarja het leven hier in Malta is ook zo vervelend :)

Een paar kilometer verderop zitten een groot aantal Nederlanders die hier komen voor een Engels cursus. Gister hadden we afgesproken om met zijn alle te gaan Barbuquen. Met een grote groep mensen zijn we naar een grasveldje gegaan met al de spullen onder onze armen. Van roosters, kolen, vlees en natuurlijk een heerlijke goudgele heer. De planning was dat we rond zeven uur bij hun appartementen zouden verzamelen, maar natuurlijk raad je het al, om een uur of 8 konden we eindelijk beginnen met de BBQ. We hadden het geluk dat er een aantal bakken stonden waarin we met een aantal stenen een goede bbq konden maken. Het was een gezellige avond met een stuk of 20 mensen. In totaal was het merendeel Nederlands, maar er waren ook een aantal Turken en een Rus. Nadat we hadden gebbqt gingen we toch nog een drankje doen in Paceville, maar naar een drankje volgde er al gauw meer.

Verder moet ik in dit verhaal vertellen dat ik heb gekookt met LIEKE! Lieke wil namelijk ook graag op deze blog vermeld worden. Kijk Lieke daar sta je! hahaha. We hadden wel lekkere lasagne gemaakt voor 9 man.

Verder ben ik afgelopen zondag samen met Michiel, Jannes en Stijn naar een stadje geweest. De bedoeling was dat we een random bus in zouden stappen en ook maar ergens uit zouden stappen wat ons wel leuk leek. Een uur later waren we daarom ook in een stadje waar ik de naam nog steeds niet van weet. Onder het genot van een lekkere alcoholische versnapering hebben we niet veel meer gezien dan een kerk en een heleboel katten.

We zijn van plan om samen met een groep Nederlanders zaterdag een boot te huren op Gozo, een iemand heeft een vaarbewijs en kunnen we dus lekker een dagje genieten op een boot. En natuurlijk heerlijk zwemmen in het zeewater hier. Dit komt er binnenkort dus op hoe het was!

Groetjes,

Roel

1. Mama:
    Lieve Roel,

Wat het je het toch slecht in Malta!! Stagelopen, en dan ook nog uitgaan, poeh poeh, wat een zwaar leven. Geniet nog lekker de laatste 4 weken daar, zaterdag gaan we Pleun weer helen, dan ben jij de volgende. Doe nog even goed je best.

Liefs mama XXX
  2. Loes:
    Leuk roellie!!,
    En dat je kunt koken heb ik hier al vaker mogen proeven;)!

Pleun en ik hadden graag langs willen komen.. maar een 3e vakantie werd voor ons te veel en duur.
    Helaas moet ik ook zeggeb als je op de geplande datum naar huis komt dat ik je niet eens op kan halen. Die nacht ga ik 4 u uur richting Turkije. .
    Maar geniet er nog van roellie!!
    En pas op.. te veel alcoholische drankjes nuttigen is niet goed. Dat tast je hersenen aan!
    We skypen snel weer

Liefs je kleinse sissiexxxx
  3. Pleun:
    Hoi Roellie!

Voor mij is het einde inzicht en bij jou nog in volle gang! Gezellig die verhalen van jou!

Tot snel!

x je grote zus
  4. Roel Lange:
    6 juni 2014
    Jaja, bij mij komt er langzaam ook een eind aan. nog een maandje en dan zijn we met zijn alle weer te vinden in het mooie dorpje oploo!